כניסה למערכת

אומנות הקשר הבינאישי – גם בטקסט שיווקי

בעולם המכירות פנים מול פנים כולנו יודעים שסלסמנים שיודעים לייצר קשר אישי טוב עם הלקוח, ינתבו אותו בצורה נאותה להגעה לכדי מכירה.
אבל איך יוצרים קשר בינאישי באמצעות תוכן שיווקי, אימייל, פוסט או מודעה?

 

כתבנו לאחרונה מאמר על ההרמוניה הרצויה אל מול הלקוח, ועכשיו נעמיק אותה באמצעות הסבר על קשר בינאישי עם הלקוח.

בואו ניקח לדוגמא כתיבת מיילים שיווקיים, הרי המייל הוא אישי עבור הלקוח.

 

אפשרות אחת היא לכתוב טקסט בצורה הזו:

"אנו בחברת הרכבים X, מזמינים אתכם לתצוגה שלנו".

 

אלא שניתן להפוך את הקשר לאישי יותר, ולכתוב:

"היי יוסי, זוכר אותי? זה רוני. דיברנו השבוע בטלפון. אני נציג מכירות של סוכנות הרכב X – והתעניינת ברכבים שלנו. אני רוצה להזמין אותך לתערוכה שלנו ומחכה בקוצר רוח לפגוש אותך ולהציג לך את הרכב החדש שלנו מודל 749".  

 

בגרסה השנייה ניכר שבן אדם הוא שמדבר אליך, זאת לעומת הגרסה הראשונה בה ניכר כי חברה היא שפונה אליך.

נסו להפוך את התוכן השיווקי שלכם יותר ל"שיחת אחד על אחד" ופחות ל"נואם בפודיום".

ישנה עדיפות לשיחה פשוטה ועממית. כשאתה כותבים "אני, את/ה", אתם יוצרים בעצם סוג של קרבה אישית.

 

שימוש בשם של דמות בחברה

שיטה נוספת היא להוסיף את השם שלכם או את השם של בעל תפקיד אחר בארגון למודעות שלכם, מה שיסייע לכם לפנות באמצעות מילים כמו "אני", או "אנחנו" או "אתה" או "את".

 

גם למגזין או חברה יש אישיות

הקופירייטר ג'וזף שוגרמן סיפר בספרו כי "פורבס" נקטה בגישה ישירה, לעומת המתחרה "ביזנס וויק".

ב"פורבס" הכניסו את השם של הכותבים והעורכים לכתבות באופן אקטיבי.

עוד סיפר כי אשת עסקים אחת, שקראה את שני המגזינים, אמרה פעם: "אני יכולה לשים את הזרועות סביב פורבס ולחבק אותו, אבל בקושי ללחוץ יד לביזנס וויק".

לאמירה כזו יש משמעות שיווקית נעלה.

אנחנו רוצים לייצר בטקסטים שלנו דימוי בינאישי חזק מאוד, כך שקוראים יגיבו אלינו באופן רגשי, יחושו קרובים וירגישו מאוד בנוח לשתף את הכסף שלהם ולרכוש את המוצר שאתם משווקים.

את תהליך הקנייה אנשים עושים בעוצמה גבוהה של רגשות ושל קשר אישי.