כותבים הודעת SMS ללקוח, פוסט לפייסבוק או ללינקדין, כתבת יח"צ או כל תוכן שיווקי או פרסומי אחר?
כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה!
אין קטע טקסט שיווקי כתוב שכותבים אותו רק פעם אחת ושולחים אותו ללקוחות כמו שהוא. זה ראשוני, לא מלוטש וגובל בזלזול.
בואו נדבר על שלב העריכה.
אחד מהיסודות החשובים ביותר לקופי אפקטיבי ומשכנע, שכן בתהליך העריכה הופכים את הרעיונות, הרגשות והמחשבות הגולמיות שמעוניינים להעביר לקוראים לכדי קלשון מהוקצע, הרמוני וחד, שיגיע באופן מושלם ללקוח הפוטנציאלי שלכם.
דמיינו יהלום.
כשמוצאים אותו הוא נראה כמו פיסת פחם.
קחו את האבן השחורה הזאת, לטשו אותה – והיא תהפך במהרה לאבן החן היפה והיקרה ביותר בעולם.
ג'ון שוגרמן, מהקופירייטרים הטובים בארצות הברית, ציין בספרו שאם הוא היה מתחרה מול התלמידים (!) שלו על כתיבה שיווקית למוצר מסוים, כנראה שהטיוטה הראשונה שלו הייתה הכי גרועה בכיתה – דקדוק גרוע, איות מחריד ומבנה משפטים לא תחבירי, "לפחות כך מורה לאנגלית הייתה מתארת את זה".
הסוד לעריכה
האם יש סוד לעריכה? זה דורש הרבה תרגול, אם כי מטלת העריכה תהיה לכם קלה יותר מאשר כתיבת הקופי עצמו.
עריכה זה הליך של טיפוח. כמו שיש הרבה טכניקות איפור, כך גם ניתן לערוך באופנים שונים את הטקסט.
מזקקים את הקופי
אלא שההתכווננות צריכה להיות אחת.
בתהליך העריכה אתם מזקקים את הקופי שלכם, כך שיבטא בדיוק את מה שאתה רוצה להביע, עם הכמות המועטה ביותר של מילים.
בשלב העריכה תנסו להיות באותו המוד הרגשי ולשמר את אותו הליך החשיבה והמוטיבציה שהייתה לכם בראש כאשר כתבתם את הקופי – כל זה תוך סידור מחודש של המילים. אתם רוצים לעשות את זה בכמה שפחות מילים, כדי לא להסתובב סביב הזנב של עצמכם. נציין כאן שלא מדובר בהכרח על מודעה מה שיותר קצרה, אלא על מה שפחות מילים על מנת להביע את התחושה הכללית שאתם מנסים ליצור ולעורר.
מילים שיש להן תרומה מועטה להרגשה הכללית של המודעה צפויות להיחתך. יש להחליף אותן במילים חדשות, המבטאות את מחשבותיך טוב יותר. לעתים יש להוסיף מילים כדי להבהיר את המחשבה.
מאמר זה הינו מאמר ראשון בסדרת מאמרים בנושא העריכה.
מעוניינים להתחיל לתרגל עריכת תוכן שיווקי? אנחנו בסלקט (Cellact) תקשורת בע"מ נספק לכם חבילות משתלמות ביותר. אנחנו שמים את הטכנולוגיה והלקוח במקום הראשון ומצמידים מנהל תיק לקוחות צמוד לכל לקוח.
מוזמנים להתקשר עכשיו 8715*