האם העובדים שלכם מרוצים? התשובה מקופלת בהודעת SMS

יהיה זה תלוש מהמציאות לשאול איך שביעות הרצון של העובד משפיעה על תפוקות העבודה.

לעומת זאת כששאל אותי מנהל צעיר מה הקשר בין הודעת SMS לבין היכולת לשפר את שביעות הרצון שלו, הבנתי שפה נדרשת כבר הבהרה והרחבה.

מה שלומכם ומה שלומכן? סקר שביעות רצון פנימי

לא יכולתי להתחיל את השיחה מבלי לשאול שאלה מתבקשת – “מתי בפעם האחרונה שאלתם את אחרון העובדים שלכם מה שלומו?” הוא הביט בי בהשתאות, ולא הבין את פשר השאלה.

הסברתי לו שסקר פנימי הוא דרך שדרכה ניתן “להרגיש” את רחשי ליבם של הלקוחות הכי חשובים בחברה, שהם למעשה העובדים והעובדות שלהם.
כמובן שמומלץ לשנות את שאלות הסקר מעת לעת, ולהתאים אותן למתרחש באותו זמן, כדי שהעובדים והעובדות לא ירגישו שהם משיבים כמו ‘תקליט שבור’ על אותה שאלה שוב ושוב.

השינוי מראה שיש חשיבה של ההנהלה מאחורי הקלעים, שיש רצון לשפר את הקשר עם צוות העובדים, ושדעתם חשובה להם.

“ואם הרגשה שכזו, מי ירצה לוותר על מקום עבודה שכזה – מקום שמתייחס לעובדיו ולעובדותיו כמו אל בניו ובנותיו”.

 

על כף ידה של הודעת SMS שנשלחת לעובדים מונח המפתח לשביעות רצונם

אכן, שביעות רצונם של העובדים מונחת על תשתית רחבה לגמרי; ואי אפשר לנתק אותה מפעילויות, שנעשות או צריכות להיעשות למען העובדים, כמו מפגשי גיבוש, מתנות לחג, הרמות כוסית לחג ועוד.
“העניין הוא שהודעות 
SMS היא תוספת לכל אלה, והתפעול של ההודעות אינו דורש מכם מאמץ רב. לא צריך להזמין אוטובוסים, ולא לתאם נופש לעובדים. ” הכול כבר זורם וקל”, הסברתי לו.

הוא נראה מעוניין, במיוחד כשציינתי שהפעולה יעילה מבחינת התקשורת עם העובדים והעובדות, ואינה גוזלת זמן.

“המרחק בין ההנהלה לבין העובדים והעובדות יוצר לעיתים פער; וידוע שמידע שאינו עובר בצורה מדויקת, נופל איפשהו בין הכיסאות,” הסברתי לו.

“נניח שיש עדכון חדש שחייב לעבור מההנהלה לעובדים ולעובדות בנוגע לצורת שירות הלקוחות של החברה; והמידע הזה צריך לעבור במיידי – מעכשיו לעכשיו. הודעת SMS היא הדרך המהירה לעדכן על חידושים בזמן אמת”. הזכרתי לו שהמכשיר הקטן נמצא אצלנו תמיד בכיס, ושאנחנו נחשפים למסרונים הרבה יותר מאשר להודעות דוא”ל, שאליהן חלקנו מתפנים רק בסוף היום.

דרך נוספת להעניק תחושה של קִרבה לעובדים ולעובדות מצד ההנהלה, היא באמצעות שליחת עדכונים שבועיים במערכת הודעות ה־SMS של החברה “זו מערכת מאובטחת במיוחד, ואין סכנה להדלפה החוצה. כך שאין חשש משיתוף צוותי העבודה במידע פנימי”.

הצעתי לו דרך נוספת לחזק את הקשר ולעורר מוטיבציה בקרב אנשי המכירות של החברה. הוא הפגין התעניינות, ואני סיכמתי את העניין – הודעות בנוגע לעמידה ביעדים.

“תסבירי”, הוא ביקש.

“נניח שמחלקת המכירות מכריזה על יעד חודשי; אז עוד הרבה לפני שמכריזים מי עמד ביעד ומי לא, אפשר לשלוח מסרוני תמריץ במהלך החודש, כדי להלהיב את הסוכנים והסוכנות.
למשל, מנהל המכירות יכול לדווח על תמונת המצב בשלבים שונים, או לשלוח טיפים שיעזרו להם לעמוד ביעד”.

“אוקיי”, הוא נראה מבסוט מהרעיון; “אבל מה בנוגע לתמריץ למחלקות האחרות?”

הסברתי לו שכל מחלקה יכולה לגבש לעצמה רעיונות שמתאימים לרוח שלה. “נגיד, שיש מחלקה שעולה מתוכה צורך בזריקות עידוד יומיות; אז מנהלת המחלקה יכולה לפתוח את הבוקר במשפט השראה או לחליפין להעצים פעילות מוצלחת של אחד מהעובדים, שעליה היא תדווח למחלקה בלבד”.

“יש הודעות שצריכות לצאת לכלל העובדים והעובדות, ויש הודעות שיצאו בצורה מצומצמת למחלקה מסוימת בלבד, אין פה כלל ברזל”, סיכמתי את הכיוון. “ההנהלה ולצד זה כל מנהל מחלקה צריכים לפתח את הכיוון שבו הם רוצים לחזק את הקשר; כשהפלטפורמה של הודעות SMS עומדת לרשותם, ומאפשרת להם להוציא את הרעיון אל הפועל ולתפעל אותו בקלות”.