טיפ לאנשי קריאייטיב: צאו לטבע!

שלב הדגירה: אחרי שישבתם אל מול החומרים של הלקוח – הפכתם בהם הלוך ושוב ותקפתם אותם מכל זווית אפשרית וניסיתם להגיע למסר המושלם, זה הזמן לקום רגע מהמשרד, לעשות סיבוב עם עצמכם – לצאת לריצה, ללכת לים, לעשות מה שאתם אוהבים ולתת למוח שלכם להמשיך לפעול לבד

שלב הדגירה – מהו?

למה בחברות אמריקניות גדולות ומצליחות מחלקת הקריאייטיב נמצאת בקומה נפרדת? על זה נענה בהמשך. בינתיים נדבר על “שלב הדגירה”. מדובר בהליך מחשבתי שמצרף פעולות יומימיות על רקע הידע הכללי שלנו על העולם. תהליך זה מתרחש אצל אנשי קריאייטיב באופן ספונטני ובמנוחה, זאת יחד עם כל מה שעולה לנו בראש על האופן בו ניתן לשווק או למכור מוצר מסוים.

בעת ההכנה לכתיבת המסר, תעשו רשימות של אופנים בהם ניתן למכור את המוצר, עדיף עם דף ועט. אל תפחדו להגיע לקצה ולהשתגע. זהו שלב ההכנה. שלב זה כולל הצפת המוח במחשבות חיוביות. תחשבו על עצם האתגר – כמה אנחנו מרוויחים ממנו מבחינת התפתחות אישית ולימוד, ואיך צולחים אותו. תארו לעצמכם את הליך ההצלחה – דמיינו את התגובות הטובות של הבוסים או הלקוחות שלכם. דמיינו את הלקוחות המרוצים שמברכים אותך. דמיין ערימות של מייל תודה מגיעים אליכם.

וכעת – עצרו!

לכו לעשות משהו אחר. שכחו מהפרויקט לחלוטין. עשו משהו מהנה. אל תחשבו על הקופי! לכו לעשות ספורט, תעשו טיול קטן בטבע, צאו עם חברים ועוד.

לשווק מוצרים זו העבודה שלכם. זה תמיד רץ לכם בתת מודע. אם תחשבו שוב על הפרויקט – אתם מפריעים לתהליך להתממש. זה נקרא “שלב הדגירה”, כל התקופה הזאת עד שהקמפיין/כתבה/פוסט מוכנים נקראת “תקופה הדגירה”. תת המודע שלכם מפעיל מיליוני ביטים של דאטה כמו מחשב שרץ במוח.

כשאתם מבלים בנעימים או אפילו חולמים בהקיץ, לפתע יגיע הרעיון הגדול ויאיר לכם בתוך המוח. ואז – לכו אל שולחן העבודה שלכם או אל המכשיר הסלולרי שלכם – והתחילו לכתוב כמה מהדברים הטובים שהתת מודע שלכם יצר וארגן עבורכם.

המוח תמיד עובד!

ולא, אל תלכו לבוס ותגידו לו: “אני הולכ/ת להתהלך לי בפארק כדי לחשוב”. זו לא המטרה של המאמר הזה.

צריך להבין שחלק מעבודת הקריאייטיב באה לידי ביטוי בזמן מנוחה. לכן רצוי להרחיק את מחלקת הקריאייטיב משאר המחלקות בחברת פרסום – שלא יפתחו עיניים על “העצלנים האלה” מהקריאייטיב ויתנו להם לעבוד בשקט.