להרגיש כמו בן בית ברשת החנויות

“איך את יודעת?” שמעתי צעירה ששואלת את חברתה במעט קנאה. חברתה כנראה ניצלה את המומנטום, והשיבה לה בקול מבודח: “מה יש לך, את לא יודעת?! אני כמו בת בית של רשת הקוסמטיקה. המידע זורם אליי באופן ישיר”.
אחרי הקנטות עליזות, היא לבסוף חשפה בפני חברתה את האמת, ואמרה שכל המידע החם מהחנויות מגיע אליה בהודעות SMS.

על השיחה הזו חזרתי בפני מנהל רשת אופנה לנשים, שתהה כיצד למצות את השימוש בשירות הודעות SMS בצורה הטובה ביותר. בשורה תחתונה הנחתי את ההנחה הידועה, שהלקוחות רוצות להיות הראשונות לדעת. הן רוצות להרגיש שהן מחוברות למותג; ובשפת הצעירות מעין הרגשה שהמותג הוא ה־B.F.F [Best Friend Forever] שלהן.

הוא התפלא ושאל: “ואפשר להיות B.F.F שלהן על־ידי שליחת SMS?”
הנהנתי לאישור, והוא דחק בי שאמהר ואסביר איך אפשר להגיע לליבן של הצעירות.

הראשונה לדעת תרוץ לספר לחברות שלה

“ידע הוא כוח,” פתחתי באקסיומה מוכרת ומקובלת. “והעניין הזה נשאר משמעותי עד היום. מי שיודע יותר מאחרים, זוכה לאהדה וליוקרה מסביב.
צעירה שיודעת ראשונה על מבצע שמתקיים ברשת האופנה, תרוץ לספר לחברות שלה; כי היא יודעת שבזכות המידע הזה היא תזכה להתעניינות מצידן”.
בנקודה הזו נראה שהאסימון נפל למנהל הרשת, והוא המשיך את דבריי בהתלהבות: “אז אנחנו יכולים לשלוח הודעת SMS רק למועדון ה־VIP שלנו עם פרסום ייחודי על מבצע; והן ירוצו עם זה הלאה ויספרו את המידע החם לחברות שלהן. ככה נספח אלינו עוד לקוחות למועדון”.
העיניים שלו האירו מהגילוי: “זה נשמע כמו שיווק מצוין. הודעות SMS שמגיעות למכשיר, שגם ככה צמוד אלינו כל היום, ודרכו מעבירים מידע ייחודי ללקוחות”.

להרגיש קִרבה אל המותג

“לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שנכנסנו לעידן שמתאפיין בניכור,” התחלתי בהסבר כללי; “ובכל זאת הגעגוע לקשר האישי הוא עצום. מה שקרה זה שחלקנו לפחות התרגלו לצרוך את הקרבה הזו דרך המכשיר הקטן, שמעדכן אותם באינפורמציה מסביב”.

“הלקוחות שלכן רוצות להרגיש בנות בית; וזה אומר לדעת מה קורה בחנויות, מה עומד להתחדש, והכי חשוב מה נכנס לגזרת המבצעים – בעזרת המידע הזה הן מרגישות קרובות למותג, ויכולות להגיד משפט בסגנון ‘אני בת בית’; ולשם גם מכוונת התקשורת – לתת להן להרגיש שייכות”, הסברתי בהתלהבות את האג’נדה שלי.

מנהל הרשת חייך בהבנה והמשיך אותי: “זה בעצם עונה לי על השאלה ששאלתי. כי מכאן אני מבין שאני יכול לנהל עם הלקוחות מעין מערכת יחסים בעזרת הודעות SMS. פשוט לעדכן, והאמת שיש המון מידע שיכול לצאת אליהן בשידור חי”.

עכשיו תורי היה לשאול: “אז מה אתה מתכנן לעשות?”

הוא ירה רשימה ארוכה של רעיונות: “בתחילת השבוע אעדכן על המבצעים המטורפים של סוף העונה. לקראת סופ”ש נעדכן על הליין החדש ללקוחות פרמיום בלבד. חשבתי גם על הודעה עם לינק למגזין שהוצאנו לקראת פתיחת העונה… וזו רק ההתחלה… חייב לזוז, הולך להכין את תוכנית השיווק באמצעות הודעות SMS”.