סביבת המכירה – טקסט שמכניס אתכם לעניינים

סביבת המכירה זה עניין חשוב.

לדוגמא, תצוגות רכבים וחנויות למכירת רכבים יציגו לכם רכבים יקרים, סביבה חדשה, ניקיון וריח טוב, יוקרה והתחדשות.

במקומות שבהם קונים רהיטים תראו אבזור של כל הרהיטים, סטים מסודרים, ובעצם תמונות של “חדר החלומות” או “מטבח החלומות” שלכם.

סביבת מכירה טובה

סביבת מכירה טובה ואיכותית מכניסה את הלקוח לדמיון בסביבת מכירה טובה, הלקוח שוכח לרגע דברים אחרים שמטרידים אותו ומתענג על שעיניו רואות. סביבת מכירה טובה תגרום ללקוח לרצות להיות חלק מהערכים שהסביבה משדרת. סביבת מכירה טובה תייצר ערכים של: נוחות, יוקרה, עושר, ניקיון, כבוד, פרפקציוניזם, אהבה ועוד.

אבל לא רק, לצורך העניין, חנות של מכירת ירקות ישירות מהחקלאי תתמקד ביצירת סביבה של פשטות, של חיבור המוכר ללקוח, של אדמה, ישראליות ועוד.

שמים דגש על האווירה

מכאן, שכשהלקוח קונה מוצר, הוא לאו דווקא קונה רק את המוצר, אלא גם קצת מה”אווירה של החנות”. ניתן לייצר סביבת מכירה איכותית גם בטקסט – ארוך או קצר, אם משקיעים מחשבה ויצירתיות.

הלייאאוט של הטקסט/הפוסט/כתבה/פרסומת שלכם, יחד עם התמונות, כיתוב התמונות, הכותרות, הקופי והפסקאות הראשונות – חייבים ליצור את סביבת המכירה שתסייע למכור את המוצר או השירות שאתם מציעים.

לדוגמא, סביבה נחמדה ואפלה יצרו משווקים של האנגר למכירות ציוד ביד שנייה בטקסס. הכותרת הייתה: “לאמיצים בלבד – בואו לקנות ציוד גנוב במחירים מצחיקים!”. הפסקאות הראשונות בקופי הכניסו את הקורא לעניין, אקשן, פריצת גבולות, סקרנות ומעבר על החוק. כמובן שהטקסט גרם לקוראים לקרוא עוד שורה ועוד שורה בשל הסקרנות שבדבר.

בפסקאות הבאות בעצם הובהר שלא באמת מדובר על סחורה גנובה, אלא על כך שהם קנו מאנשים עשירים ציוד במחירים מאוד מאוד מאוד נמוכים, עד כדי “גניבה” מה שמאפשר גם לקוראים לקחת חלק באותה ה”גניבה” החוקית.

גם בטקסטים קצרים וגם בטקסטים ארוכים ניתן להכניס את הקורא ל”סביבת המכירה” הרצויה. זה דורש מחשבה ויצירתיות – אבל שווה להסתכל רגע על העניינים מנקודת המבט של הקורא, ו”להציב” אותו בדיוק בסביבה שהייתם רוצים שהוא יהיה בה.

בהצלחה ?