תשמרו על כושר – תזכורת מהמאמנים

“מה הכי קשה בעולם האימון?” שאלתי השבוע מאמנת כושר גופני; ולהפתעתי היא בכלל לא דיברה על האתגר לבצע תרגילים חדשים שהם מעל ומעבר ליכולת. “הכי קשה זה להניע את המתאמנים לקום מהכורסה הנוחה שלהם, ולצאת למכון”.

עניין ההתנעה מחובר מאוד לעולם האימון, היא הסבירה לי. אלא שלדבריה, הוא חולש אל עוד הרבה מאוד תחומים. “למשל, להתניע עובדים להיכנס למיזם חדש עם מלוא האנרגיה. אם מישהו היה מוצא דרך לפצח את העניין הזה במכון כושר, אני ממאמינה שהייתה לזה השפעה גם במקומות אחרים”.

“אין לי ידע מקצועי על נושא של מוטיבציה”, הודיתי בפניה. “אבל יש לי כלי נהדר שיכול אולי לעזור”. אמרתי והמשכתי לכתוב הודעת SMS ללקוחה שהמתינה שאשיב לה על שאלה.

“נו?” שאלה אותי בקוצר רוח המאמנת שלידי. “אפשר לשמוע על הכלי הנהדר הזה?”

עניתי בקצרה “הודעות SMS”, וחזרתי לעיסוקיי.

מהדממה הרועמת הבנתי שהיא ממתינה להמשך של מוצא פי, לכן הנחתי בצד את מכשיר הטלפון שלי, והתפניתי להסביר לה כיצד פלטפורמה פשוטה כל כך יכולה לתרום להנעת המתאמנים והמתאמנות שלה.

קריאות מוטיבציה בהודעת SMS

“לכל מועדון כושר יש את פרטי הקשר של המתאמנים המתאמנות, ובדרך כלל השימוש במאגר הזה הוא סטנדרטי”, הסברתי לה. “אבל, אפשר לקחת את הפלטפורמה הזו צעד אחד קדימה, ולהשתמש בה להמון צרכים. אחד מהם הוא כמובן קריאות מוטיבציה”.

היא ביקשה דוגמאות, ואני מיד שלפתי את אלה שנראו לי כקריאות, שאותי לפחות היו מקימות מהכורסה. “נגיד שמתוכנן שיעור עם קונספט מיוחד, אז בשעות אחר הצהריים אפשר לשלוח למתאמנים ולמתאמנות הודעת SMS ‘חמה’, שתתחיל להדליק ולהלהיב אותם. משהו בסגנון שיבהיר להם, שלא כדאי להם לפספס הערב את השיעור”.

“כדאי לשלוח במהלך השבוע הודעות מעוררות, ולא לחכות לרגע האחרון. למשל, לשלוח הודעה בשבת בערב ולהזכיר שמחר מתחילים שבוע חדש, בתוספת טיפ מדליק מהמכון”.

עכשיו נראתה מיכל נלהבת מהרעיונות, והציעה רעיונות משלה.

“אני יכולה לשלוח הודעות לקבוצת האנשים שהחסירו לאחרונה שיעורים, ולהזכיר להם שאני מחכה להם. אני יודעת שמתאמנים אוהבים מאוד לקבל הודעה תזכורת, שהמסר שלה היא שלא שכחנו אותם”.

להדק את הקשר עם המתאמנים בערוצים נוספים

“אני רוצה שהם ירגישו שהאימון מתקיים במקום שהוא בית, אבל לא יודעת איך לעשות את זה”, היא הציגה נושא נוסף, שנדרש לתת לו מענה.

הצעתי לה לשלוח להם הודעות SMS אישיות יותר. “למשל, ביום ההולדת תשלח להם המערכת הודעה שמברכת אותם, ולצד זה מציעה להם הטבה כלשהי מהמכון. נגיד, אימון אישי”.

“מבריק!” היא קראה בקול.

“זה יכול לעבוד בצורה דומה באירועים מיוחדים, כמו לשלוח הודעה למתאמנים ולמתאמנות לקראת החגים, ולהזמין אותם להיכנס לאתר שלנו – ששם יוכלו לקבל תוכנית אימון לתקופת החופשה”.

היא ניתרה משמחה, כמו שרק מאמנת כושר גופני יכולה לנתר; ואני התפניתי לקריאת הודעה שבדיוק נשלחה אליי ממועדון הלקוחות, ועדכנה אותי על הטבה אישית לחג. “לפנק־לפנק־לפנק”, אמרתי לה; והצגתי את ההטבה שקיבלתי בדיוק באותו רגע.