10 אלמנטים טכניים חשובים בפרסומת כתובה

רוצים יותר תנועה? יותר לידים? יותר מכירות? באמצעות הסידור של המילים הכתובות? אתם הולכים לאהוב את הטיפים הבאים!

כיום, אנו מצויים בעידן ההיפר-מדיה, מוקפים בכלי תקשורת רבים וכלי תקשורת (מדיות) מכילים בתוכם מדיות אחרות. הדוגמה הטובה ביותר היא הטלפון החכם, שמכיל בתוכו גם עיתון (אתרי חדשות כמו וויינט), גם רדיו (ניתן לשמוע בו מוזיקה, רדיו, פודקסטים ועוד), גם טלוויזיה (ניתן לראות בו טלוויזיה וסרטונים) ולהפך, עיתון, דוגמת “ישראל היום”, שולח אותך “לקרוא כתבה מלאה באתר” או להשתתף באתגר שמופיע באתר.

כמה טיפים שיעשו לכם סדר

10 הטיפים שלפניכם נכונים לכתיבת מאמר שיווקי-פרסומי באינטרנט, בבלוג או בעיתונות (ניתן לקחת חלק מהדגשים וליישם אותם גם ברשתות החברתיות). נציין כי הדגשים כאן הינם יותר טכניים ופחות נוגעים לתוכן עצמו.

כותרת

מטרת הכותרת היא ליצור עניין, למשוך את תשומת הלב ואת הקורא אל כותרת המשנה. ישנם סוגים רבים של כותרות, אבל המשותף לכולן – העברת לבו של המסר השיווקי בקיצור נמרץ.

 כותרת משנה

מטרתה להעניק עוד מידע, ובעצם לספר בקצרה את הסיפור של הכתבה, להשאיר וטעם של עוד ולספק הסבר נוסף על הכותרת.

 תמונות או איורים

למשוך את תשומת הלב ולהדגים את המוצר – שיראו בעיניים.

 כיתוב תמונה

תיאור התמונה הוא אלמנט חשוב מאוד! יש להקדיש כשורה שלמה מתחת לתמונה כדי לתאר אותה ולא להסתפק במילים בודדות.

ניתן מעט להקטין את הכתב ולהדגיש את הכיתוב בבולד. מחקרים הראו שקוראים רבים יקראו: כותרות, כותרות משנה, כותרות ביניים, יתבוננו בתמונות ויקראו את כיתובי התמונות בלבד (מבלי לקרוא את הטקסט עצמו).

 קופי (הכתבה עצמה)

זה המקום להעביר ולהביע את ה”מסר המכירתי” של המוצר או השירות בקצרה (בין עשרות למאות בודדות של מילים) או באריכות (כ-2,000 מילה) לבחירתכם.

 כותרות ביניים

יש לפרק את הקופי לנתחים מה שיקליל את מלאכת הקריאה עבור הקוראים.

לוגו

להציג את שם החברה שמוכרת את המוצר.

מחיר

בניגוד לפוסטים בהם ניתן להפנות את המכירה לפרטי, בכתבה או מאמר ראוי לתת לקורא את הכבוד המתבקש על עצם הקריאה וליידע אותו בנוגע למחיר של המוצר או השירות. המחיר יכול להיות להיות בכתב גדול או “להיקבר” בקופי, גם זה בסדר.

“מכשיר תגובה” או “הנעה לפעולה”

אוקיי, הם קראו, ומה אתם רוצים שהם יעשו עכשיו? להעניק לקורא דרך להגיב למודעה בצורה של קופון, טלפון, ברקוד, לינק או מידע (לרוב מופיע בסוף המודעה).

פריסה כוללת

להעניק מראה כללי נאה של המודעה, באמצעות עיצוב גרפי יעיל עבור כלל האלמנטים. בקיצור, שייראה טוב.

כותבים, ובעיקר נהנים

כתיבה נכונה ועניינית היא כזו המבצעת שימוש באלמנטים רבים. מחשבה חדה ויצירתיות תופסות חלק נכבד במתכון ליצירת מאמר לא פחות ממצוין.
הקפדה על כללי כתיבה נכונים עשויה לגרום לקורא להמשיך ולקרוא את המאמר עד סופו. הזמן עושה את שלו וההתמקצעות תשתפר מכתיבה לכתיבה, אתם עוד תראו.