כשאתם שומעים את המילה שיווק, על מה אתם חושבים באופן מיידי? מהי האסוציאציה שעולה לכם בראש?
יש שיגידו פרסום, יש שיגידו יצירתיות, כסף, לקוחות, מכירה, שכנוע, פסיכולוגיה, מדיה, מתחרים, מוצר.
כל אלו הם אסוציאציות שעולות מן המילה הזאת "שיווק".
אבל מה ההגדרה היבשה של שיווק?
התשובה היא – איתור וסיפוק צרכי הלקוח.
מכאן, יש שני סוגים עיקריים של איתור צרכים:
- הסוג הראשון הוא צרכים שהלקוחות שלנו מודעים לקיומם.
- הסוג השני הוא צרכים שהלקוחות אינם מודעים לקיומם, מכאן שגם אנחנו בתור משווקים לא נהיה מודעים לקיומם, אלא אם כן נבצע על כך מחקר רציני.
לדוגמא, לפני קיומו של פייסבוק, לא בטוח שהיינו מודעים לכך שיש לנו צורך לחשוף את עצמנו, להציץ לאנשים אחרים, לעקוב אחר אושיות רשת ולעקוף את התקשורת המסורתית.
כלומר, הצורך קיים אצל הלקוח באופן גלוי או חבוי – ותפקידו של איש השיווק הוא לבוא ולעורר אותו.
דוגמא לאיתור צורך הוא הריח באבקות הכביסה.
באמצעות מחקר אתנוגרפי, ניתן לאתר צורך שהלקוח לא מודע לקיומו מעבר להכרה בתת מודע.
מחקר אתנוגרפי מתצפת על הלקוחות בזמן אמת.
במחקר זה שולחים חוקרים לסביבת הלקוחות, לדוגמא, לבתים של הלקוחות ומתצפתים עליהם בזמן הפעולה.
היועץ האסטרטגי השיווקי שלומי לחנה סיפר בהרצאתו כי בימים שעדיין לא היה ריח באבקות הכביסה, חוקרים אתנוגרפיים נשלחו לביתן של עקרות בית על מנת לתצפת עליהן בשעל עשיית הכביסה – וגילו דבר מאוד מעניין.
עקרת הבית הייתה מריחה את הבגדים לפני תליית הבגדים. משם, הבינו את חשיבות הריח ללקוחות – והוסיפו ריח לאבקות הכביסה. בימינו אנו, נדיר למצוא אבקת כביסה ללא ריח.
המערך השיווקי הוא רחב – ואנחנו בסלקט תקשורת בע"מ מספקים כבר 20 שנים פתרונות תקשורת שמסייעים לעסקים לטייב את מערך השיווק שלהם באמצעות מספר מוצרים מובילים: הודעות SMS בתפוצה רחבה, מספרי כוכבית ומרכזיית שיחות, מספרים וירטואליים, סקרים ודפי נחיתה ועוד. מוזמנים לפנות אלינו.