היתרון ברישיון כללי אחוד – ומה זה בכלל?

אחד הדברים הכי חשובים שלקוחות חייבים לבדוק לפני שרצים לסגור עסקה על חבילת סמס לשליחת הודעות SMS הוא האם יש לחברה רישיון כללי אחוד. היתרון המובהק הו שאין חשש לחסימה אוטומטית של מסרונים דרך המפעיל הסלולרי. זה אולי נשמע כמו סינית, אבל נסביר לכם בדיוק על מה מדובר.

היתרונות בלהיות מפעיל סלולרי וירטואלי

חברת סלקט (Cellact) שייכת לרשימה מאוד מצומצמת של מפעילות שמחזיקות ברישיון כללי אחוד מטעם משרד התקשורת. רישיון זה הופך את סלקט למפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO). הרישיון מעניק לנו את היכולת להפעיל שירותי תקשורת נייחת (בקידומת 079-70) וניידת (055-7055) בישראל.

תקשורת נייחת הינה תקשורת קווית, כלומר העברת המידע בין הצדדים מתבצעת באמצעות כבל המחובר ביניהם (בדומה לטלפונים הנייחים של בזק), לעומת תקשורת ניידת, שלא מצריכה חיבור קווי.

ההוכחה – באתר משרד התקשורת

את הרשימה ניתן לראות באתר משרד התקשורת (לינק בתגובות), כאשר לפי סעיף 4 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982 ( להלן -“חוק התקשורת”) שר התקשורת מסמיך להעניק רישיונות כלליים לביצוע פעולות בזק ולמתן שירותי בזק, וביניהם שליחת מסרונים הניתנים לשליחה באמצעות תוכנה לשליחת SMS ישירות מהמחשב.

בואו נניח ורכשתם חבילת הודעות SMS זולה, ועשרים אחוזים מההודעות כלל לא הגיעו ליעד. מה יצא לכם מזה? היתרון המובהק ברכישת חבילת מסרונים ישירות דרך מפעיל סלולרי, הוא היכולת לשלוח מסרונים ללא חשש לחסימתם באופן אוטומטי על ידי הרשתות הסלולריות.

לא כפופים לחוק הספאם

כמו כן, סלקט כמפעילת תקשורת איננה כפופה לחוק הספאם. מנויים רבים בישראל חסומים על ידי החברות הסלולריות לקבלת הודעות תוכן חיצוניות, בין אם ביקשו זאת או אחרת.

מסרונים שנחסמים בטרם הגעתם

מתחרים רבים בשוק המסרונים שאינם מוגדרים כמפעילים, ושלהם אין כלל רישיון מטעם משרד התקשורת רוכשים שירות זה דרך מפעילים סלולריים שונים ומשווקים אותו ישירות ללקוח (תיווך), ועל כן הודעות הנשלחות ממערכותיהם מסווגות כ”הודעות תוכן חיצוניות”.

מתחרים אלו יציעו במירב המקרים מחירים אטרקטיביים משמעותית, אך ייתכן וחלק רב מן המסרונים שנשלחו ייחסמו בטרם הגעתן ליעד ולכן אין צורך להתפלא כאשר לקוח טוען שהוא לא מקבל הודעות SMS אשר נשלחו אל מכשירו הנייד.