באופן חוקי וכשר: כך תטייבו את בסיס הנתונים שלכם

בעידן השיווק המודרני, אין לארגון דבר יותר חשוב מדאטה

מכירים את זה שיש לכם שם של לקוח, ואולי גם טלפון או אימייל – ואתם רוצים לפנות אליו באופן גורף אבל בצורה אישית ומותאמת?

בשביל זה, יש צורך לדעת עוד פרטים – בן כמה הוא? מאיפה הוא? מה התחביבים שלו? כך תעשו זאת בהסכמה ובאופן חוקי!

לארגונים רבים יש את פרטי הקשר של הלקוחות (בהסכמה וכחוק כמובן) – והם מעוניינים לדעת עליהם מידע נוסף, למשל:

  • מהו תאריך הלידה שלהם? (לשלוח להם SMS עם הטבת יום הולדת בדיוק בתאריך שלהם, בצורה אוטומטית)
  • מהו המין שלהם? (לשלוח להם הודעת SMS עם הכיתוב הנכון)
  • מה העסק שלהם? (לשלוח הודעה עם מבצע עם מוצר שימושי אשר יעזור להם בעסק שלהם)
  • מה תפקידם בחברה? (האם כדאי לפנות אליהם בהצעה או לפנות לבעל תפקיד אחר?)
  • איפה הם מתגוררים? ועוד.

עם מעט מאוד פרטים על הלקוח קשה מאוד לבצע תקשורת מותאמת אישית.

 

נתונים טובים יותר

מכאן, יש לבצע טיוב נתונים.

זהו תהליך בו אנו בודקים וסוקרים את המידע הקיים בבסיס הנתונים, ומבצעים בו מספר שינויים במטרה לגשר על חוסרים ופערים, וכן לבצע השלמות למידעים שברשותנו, תוך תיקון של אי דיוקים, איחוד נתונים וניקוי של כפילויות.

בסופו של הליך זה, בסיס הנתונים החדש יכיל מידע עדכני ומדויק, ויהיה יותר איכותי ושימושי יותר מבסיס המידע הראשוני. 

איך מטייבים את הנתונים שלכם? באמצעות מספר פעולות פשוטות

1. ליקוט הנתונים:

בארגונים רבים שעבדנו איתם אין סדר בנתונים.

הם מבוזרים מעבר למה שקיים במערכת.

החלו ללקט את כל הנתונים שיש לכם על הנמענים שלכם, מכל מקור שיש בידיכם.

אם יש לכם מערכת של סלקט (Cellact) בע”מ, או כל מערכת אחרת, הטעינו את הנתונים שאספתם למערכת.

 

2. יצירת קשר:

השתמשו בפרטים שיש לכם על מנת ליצור קשר עם הנמענים שלכם באמצעות הודעות SMS, דוא”ל ועוד.

מכאן, אנחנו נכין עבורכם דף נחיתה מעוצב ומזמין, שמהווה “טופס טיוב מידע”, בו אתם מבקשים מהצרכן, על מנת לשלוח לו הצעות שיועילו לו, פרטים נוספים שמעניינים אתכם.

למה שישתפו אתכם? בשל הסעיף הבא.

 

3. שימוש בתמריץ:

בכדי שהלקוח אכן יטייב את המידע, השתמשו בתמריץ כמו קופון או הנחה.

זו הזדמנות מצויינת לתת ללקוחות שלכם מוצר שעדיין אין להם, לצורך התנסות וללא עלות.

שתי ציפורים במכה.

נצלו את חלון ההזדמנויות על מנת לברר ולשאול בנוגע למידע שחסר לכם.

 

4. מינון נכון:

לא להגזים עם כמות השאלות. בחרו 3-4 תחומים מרכזיים, כדי לא לאבד את הלקוח הפוטנציאלי.