לידים

“ליד” = ‘להוביל’.

בעולם השיווק הדיגיטלי, ‘ליד’ הוא כל לקוח פוטנציאלי שמביע עניין במוצר שלכם (השאיר פרטים, שאל שאלה, כתב תגובה עניינית ועוד). ובעצם, אותה פעולה ‘מובילה’ את אותו אדם למצב שהוא לוקח פוטנציאלי.

אחת הדרכים המובהקות להיחשב כ”לידים” הם השארת פרטי קשר בטופס יצירת קשר או בדף נחיתה. 

לדוגמה: אתם צריכים נגר ומחפשים על כך בגוגל ונכנסים לאתר הראשון המופיע בגוגל.

כאשר אתם משאירים פרטים באתר של הנגר ומבקשים שיצור אתכם קשר אתם הופכים לליד. כלומר אתם הליד של הנגר.

מאמר באתר breadcrumbs מסווג את איכות הלידים על פי חמישה קריטריונים מובילים:

  1. הישנות (Recency– או במילים אחרות, ‘מהירות’. ככל שהליד יותר חם האיכות שלו יותר גבוהה. ודאי תרצו לפנות לליד כמה שיותר סמוך לרגע בו הפך להיות ליד, וכאן המערכות שלנו יסייעו לכם.
  2. תדירות: לקוח שמעת לעת מתעניין, מגיב, שואל, מבקר בדפים שלכם. פעמים רבות מדובר בהססן שרק מחכה לשיחת טלפון מכם.
  3. פעילות אונליין ואופליין: אם יש לכם, לדוגמה, חנות נעליים שהיא גם פיזית וגם אינטרנטית, ואתם רואים לקוחה מתעניינת בדגם מסוים, חוזרת ובודקת באתר ובחנות, אולי זה זמן טוב להרים אליה צלצול, להציע לה קוד קופון, לשלוח לה הודעות SMS כי אחרת, המתחרים שלכם יזהו זאת ויעשו את זה.
  4. הגדרת התפקיד של הליד: ודאי הייתם רוצים שהליד יהיה מה שיותר קרוב לרמת מקבלי ההחלטות. בבית האמא בדרך כלל מחליטה בכל מה שקשור לצרכנות התינוקות והילדים (למשל), בעסקים המנהלים ומנהלי המחלקות הם שקובעים ומתווים מדיניות וסוגרים עסקאות מול גורמים חיצוניים.
  5. מגזר עסקי: מיפוי המגזרים העסקיים להם כבר הצלחתם לבצע המרות. למשל, עסק של שיווק דיגיטלי שמצליח לסגור יותר סוכני ביטוח ופחות מכוני יופי, ודאי ידרג גבוה יותר לידים של סוכני ביטוח מאשר מכוני יופי.

מה החשיבות הגדולה של לידים?

האם כל ליד הופך ללקוח? ממש לא. אבל החשיבות של ליד היא עצומה. המטרה שלכם היא להפוך את הליד ללקוח אמיתי. הנוסחה פשוטה – ככל שיהיו לכם יותר לידים, כך יהיו לכם יותר לקוחות פוטנציאליים. ככל שתהפכו יותר לידים ללקוחות אמיתיים, כך תרוויחו יותר כסף – ותחזירו את עלויות הפרסום והשיווק.

איך הופכים ליד ללקוח ואיך סלקט עוזרת לכם?

כאמור, ככל שתהפכו יותר לידים ללקוחות – תרוויחו יותר כסף. אבל איך עושים את זה? לשאלה הזאת ישנם מספר פתרונות, שהמרכזי מכולם הוא זמן התגובה. חשוב מאוד שתחזרו אל הליד מהר ככל אפשר. למהירות השיחה החוזרת לליד ישנה חשיבות מכרעת בסבירות סגירת העסקה. ללקוחות כיום אין סבלנות לחכות, חזרו אליהם בהקדם האפשרי.

מערכת ה-SMS המיוחדת של החברה

כיום, מרבית מהלידים של חברה מגיעים ישירות למייל החברה. השימוש בפלטפורמת המייל הוא פחות מיידי משימוש בהודעות טקסט בטלפון. מייל מתקשר לעבודה, ואנשים לא תמיד ששים לפתוח ולבדוק אותו, לעומת הודעות SMS שמתקשרות יותר למבצעים, מכירות והטבות. כלומר, אנשים פותחים פחות מיילים מהודעות בטלפון האישי. זו עובדה בדוקה, מבוססת ומחקרית. כאן בדיוק נכנסת מערכת ה-SMS של סלקט.

מה היא מאפשרת לכם? תקשורת בין מייל החברה להודעות ה-SMS בטלפונים האישיים שלכם ושל העובדים שלכם. המערכת תשלח באופן אוטומטי כל ליד שמגיע למייל כהודעת SMS לטלפון. זמן התגובה לכל ליד ישתפר באופן משמעותי. באופן טבעי אתם והעובדים שלכם תראו כל ליד וליד ותוכלו לענות עליו באופן מיידי ולהשיג יותר לקוחות, יותר מכירות ויותר כסף!